De heenreis en 1e dagen

3 november 2012 - Zjytomyr, Oekraïne

Hej daar,

Nu ik hier internet heb en m'n computer het doet kan ik mijn eerste belevenissen delen :) Allereerst de vliegreis. Van tevoren had ik mijn gegevens via de website ingevuld, waaronder ook mijn naam: Robert. Dit klopte alleen niet met mijn paspoort want daar staan mijn doopnamen op: Rombout Arie Cornelis. Dit leverde een probleem op, want als de gegevens niet kloppen moet er een nieuw ticket gekocht worden.

Gelukkig geeft de regel ruimte voor fouten en welgeteld 3 letters mag je fout hebben. Even rekenen en je ziet dat er 3 letters fout zijn, namelijk van Robert uitgaande is in Rombout de M, de 2e O en de U fout. De vrouw aan de incheck balie vond het nogal vermakelijk denk ik, want ze ging het even aan haar collega laten zien. Daarvoor moest ze over 2 rubberen transportbanden heen klauteren waar normaal je koffer op wordt vervoerd. Aangezien ze naaldhakken aan had ging ze bijna onderuit. Toen ze weer op haar plek zat kreeg ik mijn ticket :)

Door de douane kwam ik prima. Bijna werd m'n pa nog opgepakt. Hij maakte vanaf een afstand foto's van mij bij de douane, maar dat wilde de meneer van de douane niet. Zeker een slecht zelfbeeld ofzo. Vervolgens had het vliegtuig een half uurtje vertraging. Toen we in mochten stappen was ik als één van de eerste aan boord omdat ik een paarse sticker op m'n ticket had zitten. Echt super leuk om aan een aantal honderd mensen voorbij te kunnen lopen terwijl het nog legaal is ook!!

In het vliegtuig had ik heerlijk de ruimte en heb ik soep gekocht. Noodles soup is echt aan te raden :) En ik zat bij het raam :) Het opstijgen was errug leuk :) Halverwege de vlucht werd er nog turbulentie verwacht, maar ik heb niks gemerkt. Het landen ging ook prima. Halverwege de vlucht informeerde de piloot ons over de vlucht met wat gegevens. Zo dacht ik te horen dat de gemiddelde snelheid 800 km/uur was. Maar dat lijkt me een beetje stug. Verder blijft het engels van het vliegtuigpersoneel bagger. Ik had ook nog een heerlijke snoepzak van Mattanja die echt top was :)

Toen ik aankwam stond op het vliegveld Alexander klaar met een blauw bordje om zijn nek met mijn naam erop. Dus dat was snel geregeld. Alexander reed lekker vlot door het verkeer :P Errug vlot eigenlijk. Lekker wisselend van baan, gewoon op z'n Oekraïens. Na een aantal uur was ik bij 'Het Baken' en was ik thuis.

De volgende dag stond de soepbus op het programma. Ik ben 's middags meegeweest de stad in om soep en brood uit te delen aan dak- en thuislozen. Bijzonder om mee te maken. Het is hier namelijk al iets kouder en dan is het echt pittig om buiten te leven. Er waren ook twee jongere gasten bij. Ik denk ergens eind twintig ofzo. Zei 'Thank you' in plaats van djrsfotfghrdskslfdksfjdkqzzjfqyy (zo vind ik het klinken). Verder spreken hier weinig mensen engels, dus ik ben blij met mijn cursus Russisch voor beginners.

Morgen ga ik naar de kerk en maandag begint het werk in 'Het Anker'.

Hieronder nog mijn contactgegevens. Zo heb ik nu ook een Oekraïens nummer, namelijk +380996302685. Graag hierop bellen of smsen. Skype is robert.van.eekelen. Vooral 's avonds ben ik online denk ik. Hierover mailen kan altijd. Of reageer hieronder :)

Een heel hartelijke groet oftewel do swiedanija,

Robert

1. Anna:
    3 november 2012
    Joehoe, ik ben de eerste die een reactie schrijft.. En heb nu al met je geskyped. Oftewel... ik ben je grootste fan.

Maar, held... jij kunt gewoon vijf alinea's schrijven over je vlucht. Heb je ook nog een huisadres/postadres? Dan kan ik je een googlemapsen of een liefdesbrief sturen :).
  2. Will:
    3 november 2012
    Fijn dat je goed aangekomen bent Robert.
    Russisch leren duurt wel even hoor, gemakkelijk is het een tolk te vinden die ook engels spreekt.
    Morgen een goede zondag gewenst.
    Een hartelijke groet van ons alle uit Capelle aan den IJssel.
  3. Matthanja:
    3 november 2012
    Heey, wat leuk dat je een paarse sticker had:) hoef je tenminste niet te rennen. Zoals de vorige keer. Bij het stijgen big smile zeker? Ging het eten van de noodles soup beter dan de vorige keer? ;) Ja heb je genoten van je zak snoep? Jan en Margreet al gezien inmiddels? Geniet lekker van de tijd daar! En doe iedereen de groeten!
    Do swiedanjia Matthanja
  4. Pa:
    3 november 2012
    Robert, leuk dat uitgebreide verslag, ga zo door, we leven/lezen met je mee. Pa en ma.
  5. Nadine:
    4 november 2012
    Robertt wat fijn dat je heelhuids aangekomen bent:). Ik verheug me enorm op je verdere verhalen..dus blijf vooral uitgebreid bloggen.. Binnenkort maar even een skyperondleiding doen;)? lijkt me leuk. Vroeg me net als Anna af wat je postadres daar is, aangezien mijn moeder na Anna je grootste fan is;P en daarna ik ergens;) voor alle fanmail. Succes met je cursus Rusisch voor beginners. Goede Zondag:)...toitoitoi:) Liefs
  6. Christiaan:
    4 november 2012
    hej gast goed om te lezen man! het beste en zie je volgende bericht wel verschijnen :)
  7. Bertine:
    5 november 2012
    Hee Robert!
    Wat gaaf om je zo te volgen! Ik ben echt jaloers;)
    Ik had je nog een succes/ plezier wens-sms gestuurd maar die heb je dan waarschijnlijk niet binnen gekregen ivm je oekrainse nummer:)

Maar alsnog heel veel plezier en succes en ik kijk uit naar je volgende blog!
    Groetjes aan Jan en Margreet!
    Liefs Bertine
  8. Paul:
    7 november 2012
    Yoo Bobbert,

OW ow ow, je verkeerde naam! Je had het kunnen weten:)
    Ennuh een vliegtuig kan makkelijk 800 km/h :)!

Top dat het allemaal leuk is, geniet ervan.

Je tennismaat
  9. Harm en Heidi Mandemaker:
    14 november 2012
    Hoi Robert,

Via je moeder hebben wij je adres gekregen. Ja...zelfs op de vrouwengesprekskring wordt over je gesproken!!!
    We hopen je via de site te volgen.
    Heel veel sterkte daar!
    een groet uit Werkendam van Harm en Heidi Mandemaker